#042 Jak zostać produktywnym (podczas kwarantanny)?

maja 08, 2020

Cześć!

Ostatnio większość z nas siedzi w domu, co jest spowodowane aktualną sytuacją na świecie. Jesteśmy zmuszeni do pracy lub nauki zdalnej z domu, co nie zawsze może przychodzić nam łatwo, ponieważ kiedy jesteśmy w domu dużo rzeczy potrafi nas rozpraszać. Znajdujemy sobie różne rzeczy, które odciągają nas od naszej pracy lub nauki, może to być np. sprzątanie, ugotowanie czegoś, jakieś powiadomienie z social mediów, które przyjdzie nam na telefon itp. Dzisiaj chciałabym wam podać kilka moich sposobów na to, jak być produktywnym i skoncentrowanym na naszym zadaniu, pracując z domu.

  1. Codzienna lista aktywność 📃
    Codziennie z rana robię sobie listę zadań na dany dzień. W skrótowych punktach wypisuję różne aktywności, które powinnam w danym dniu wykonać np. część notatek z danego przedmiotu na studia, ćwiczenia w programie Excel lub Solidworks itp. Dzięki temu nie zapominam o zadaniach i mam więcej motywacji, żeby je zrobić, bo kalendarz (lub zeszyt) z taką listą jest ciągle na moim biurku, żebym mogła sobie po kolei wykreślać wykonane czynności. 
  2. Utrzymanie porządku w miejscu nauki/ pracy 📚
    To jest chyba moja największa zmora, bo z natury jestem bardziej bałaganiarzem, jednakże teraz staram się zachowywać porządek na moim biurku i w miarę systematycznie sprzątać pokój, ponieważ przebywam w nim większość dnia. Więc nawet jak nam się nie chce, to warto posprzątać i uczyć się/ pracować w czystym i schludnym miejscu.

  3. Trzymanie zeszytów/ książek/ notesów, które są potrzebne do wykonania zadania, w widocznym miejscu 📖
    W momencie kiedy na mojej uczelni rozpoczęła się zdalna edukacja, przeorganizowałam moje biurko tak, aby najpotrzebniejsze zeszyty były w łatwo dostępnym miejscu. U mnie jest to prosty organizer na biurku. Mam w nim zeszyty do różnych przedmiotów z moich studiów oraz do hiszpańskiego, którego uczę się we własnym zakresie. Dodatkowo umieściłam w nim mały piórnik, w którym mam podstawowe przybory do pisania.

  4. Używanie aplikacji typu Forest/ Plantie / Momentum 📱
    Zapewne wiele z was słyszało o aplikacjach na nasz telefon/ komputer, które mają poprawić naszą produktywność oraz mają też na celu ograniczenie naszego korzystania z np. social mediów, które często rozpraszają nas przy nauce lub pracy. Osobiście najczęściej używam darmowej aplikacji na IOS, jaką jest Plantie (jest to darmowa i trochę bardziej okrojona wersja aplikacji Forest). Polega ona na tym, że ustawiamy sobie czas, w jakim chcemy się uczyć/ pracować, może to być kilka minut, godzin itd. Ten czas będzie czasem wzrostu naszego drzewka. Aplikacja będzie odliczać sobie czas do końca zadania, ale kiedy próbowalibyśmy z niej wyjść, wzrost naszego drzewka zostanie przerwany, no i nie zdobędziemy monet, za które moglibyśmy sobie kupić inne drzewko. Mi osobiście ta aplikacja pomaga, bo dzięki niej nie wchodzę co 5 minut na Instagram lub nie przeglądam Snapchata za każdym razem, kiedy przyjdzie powiadomienie.

  5. Wysypianie się
    Przypuszczam, że większość z was wie, jak ważne jest wysypianie się i dlaczego sen jest nam tak bardzo potrzebny. Osobiście wolę kłaść się w miarę wcześnie spać (u mnie jest to 22/23) i wstawać o poranku (6/7 rano). Dzięki temu mam stały rytm, do którego łatwo mi dopasować różne inne aktywności w ciągu dnia. Śpię zazwyczaj 7/8 godzin, dzięki czemu organizm szybciej się regeneruje i jest gotowy do pracy.

  6. Przerwa na wyjście na świeże powietrze
    Czyli jedna z najważniejszych rzeczy, żeby pozostać takim "świeżym" i produktywnym. Siedząc przez kilka godzin w zamkniętym pomieszczeniu może nas zacząć boleć głowa lub możemy być po prostu ospali. Zmniejszy się wtedy nasza produktywność i nie dokończymy wyznaczonych sobie wcześniej celów. Kilka minut na świeżym powietrzu może nas tak pozytywnie pobudzić i dać nam nowych sił do nauki/ pracy. Ja najczęściej w tym czasie wychodzę na godzinę na ogródek lub balkon lub na spacer do lasu z dala od innych ludzi.




  7. Aktywność fizyczna w ciągu dnia
    Aktywność fizyczna w różnej formie jest ważna dla prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Nie ważne, czy jest to spacer, czy bieganie lub ćwiczenia w domu. Ważny jest sam fakt wykonywania jakiejkolwiek aktywności fizycznej, a nie tylko siedzenia przy biurku, przy którym bardzo często zachowujemy złą postawę ciała, przez co możemy się nabawić różnych bólów kręgosłupa i innych części naszego ciała. Dzięki aktywności fizycznej możemy się pobudzić do dalszego działania, lub przygotować z rana nasz organizm do pracy. To też sprawi, że poprawimy naszą produktywność oraz będziemy mieli więcej energii przez cały dzień.




To już tyle na dziś.
See you soon ♥

You Might Also Like

0 komentarze

Znajdziesz mnie tutaj:

zBLOGowani.pl

Subscribe